Cum ne pregatim organismul pentru sezonul rece: 5 ponturi SPA

26 Aug Cum ne pregatim organismul pentru sezonul rece: 5 ponturi SPA

Precum furnica din celebra fabula, ce isi face provizii inca din vara pentru sezonul rece, asa ar trebui sa facem si noi cu sanatatea noastra. Sa facem provizii de vitalitate.

O imunitate de fier iarna incepe cu o pregatire temeinica inca din vara. Iti propunem cateva trucuri in acest sens.

  1. Dusurile alternative pentru zile senine

O terapie foarte simpla si la indemana oricui o constituie alternarea apei reci si fierbinti, cand facem dus. Pe langa faptul ca imbunatateste mult circulatia, temperatura scazuta obliga sangele sa se deplaseze rapid spre organe, pentru a le incalzi, iar cea fierbinte inverseaza efectul, trimitand apa catre piele. O circulatie mai buna inseamna o rezistenta mai mare in fata infectiilor, dar si ameliorarea durerilor musculare si imbunatatirea digestiei. In plus,  vei observa, in doar cateva zile, un efect tonifiant asupra pielii. Suna bine,nu?  Tot ce trebuie sa faci e sa-ti incalzesti corpul sub dus, apoi 20-30 secunde comuta pe apa rece, dupa care, revino inapoi la apa fierbinte pret de 2-3 minute. Repeta acest ciclu cald-rece de 7-10 ori. Atentie, insa, daca suferi de astm, diabet, hipertensiune arteriala, insuficienta vasculara, flebita, aceasta metoda nu iti este recomandata.

  1. Farmacia naturii

Profita de abundenta de remedii naturale pe care  toamna le aduce: broccoli (contribuie la multiplicarea celulelor albe ce protejeaza organismul împotriva infectiilor), dovlecei (bogati in caroten, lupta impotriva bolilor de inima), conopida (reduce nivelul de colesterol, avand proprietati antiinflamatoare), sfecla (o sursa bogata in acid folic, fibre, vitamina C şi fier), ciuperci (pline de seleniu si antioxidanti – protejeaza impotriva efectelor poluarii), afine (benefice tractului urinar), nuci (ce contin acizi omega 3 – cu rol in reducerea riscului de boli cardiovasculare), pere (bogate în vitamine precum A, B1, B2, C, E, cu efect diuretic) mere (indicate in afectiunile digestive, scad nivelul colesterolului), struguri (previn constipatia, reumatismul si afectiunile ficatului), gutui (pentru efectul tonic, antiseptic, şi diuretic), castane (o sursa excelenta de energie, foarte bune pentru calmarea durerilor reumatice).

  1. Periajul uscat pentru o limfa de invidiat

Pentru o imunitate puternica, limfa trebuie sa functioneze brici. Pentru a stimula sistemul limfatic, exista o solutie simpla si la indemana oricui – periajul uscat, pe care il realizezi cu miscari de jos in sus (de la picioare inspre piept) si de sus in jos (de la cap inspre piept). Vei observa, in doar cateva zile de folosire, o atenuare a retentiei de apa si un aspect tonifiat al pielii, pe langa eliminarea celulelor moarte. Daca insa simti ca periajul uscat in fiecare dimineata este un obicei care iti consuma prea mult timp, exista intotdeauna varianta sa te lasi pe mainile pricepute ale terapeutilor nostri, la un masaj de drenaj limfatic.

  1. Masajul Art Reum

Odata cu vremea rece, apar si nesuferitele dureri articulare. Frigul cauzeaza contractii musculare, care duc adesea la dureri de spate. Inspirat din traditia ayurvedica, masajul Art Reum ajuta la atenuarea durerilor musculare si articulare, localizate in special la nivelul coloanei.

  1. Ore de Yoga

Yoga este un panaceu universal. Fie ca vrei sa-ti imbunatatesti imunitatea, digestia sau pur si simplu sa ai articulatii mai flexibile, Yoga te ajuta sa treci cu brio peste sezonul rece. In plus, este o activitate excelenta pentru psihic, redand optimismul si vitalitatea, astfel ca vremea urata nu o sa-ti mai cauzeze depresii. Pur si simplu, vei invata ca indiferent de vreme, si de conditiile exterioare, fericirea e doar in noi. Nu uita, un psihic puternic e corelat cu o imunitate solida.

Imagineaza-ti sanatatea precum o planta. Daca o uzi si ii dai nutrientii de care are nevoie, va fi infloritoare, dar daca uiti de ea, se va ofili. Tot asa, daca vrei sa treci infloritor prin sezonul rece, ai grija de sanatatea ta, cultiv-o, fa in fiecare zi ceva pentru trup, minte si spirit!

No Comments

Post A Comment