Antrenarea muschilor psoas – secretul unei posturi corecte si a sanatatii zonei pelviene

17 Nov Antrenarea muschilor psoas – secretul unei posturi corecte si a sanatatii zonei pelviene

Indiferent ca ai auzit sau nu de muschiul psoas, un lucru este cert: sanatatea coloanei tale vertebrale, a zonei pelviene si chiar a digestiei depind de acest muschi misterios. Muschiul psoas este, fara indoiala, unul dintre cei mai importanti muschi din corp, si poate si cel mai neglijat, cand vine vorba de antrenarea musculaturii. Fie ca te dai jos din pat dimineata, ca alergi, ca dansezi, ca practici yoga sau mergi pe bicicleta, toate aceste lucruri sunt posibile datorita acestui muschi, cel mai mare şi cel mai puternic dintr-un grup de muşchi denumiţi flexori ai şoldului, ce leaga trunchiul de memebrele inferioare, stabilizand coloana vertebrala.

Cum recunosti ca muschii tai psoas sunt dezechilibrati?

Daca muschii psoas sunt slabiti sau incordati, acest lucru poate determina ca multi dintre muschii conexi sa compenseze pentru aceasta deficienta si sa devina suprasolicitati. Intrucat constituie flexorii majori ai corpului, niste muschi psoas incordati pot fi cauza multora dintre durerile tale, inclusiv durerile lombare sau pelviene.Asadar, iata cum iti poti da seama ca muschii tai psoas sunt dezechilibrati:

1.Lungimea inegala a picioarelor: un muschi psoas incordat poate determina ca pelvisul sa se roteasca inainte, ceea ce va determina o rotatie interna a piciorului pe latura afectata, astfel ca piciorul opus se va roti in exterior pentru a contra-balansa. Acest lucru va determina ca piciorul afectat sa fie mai lung.

2.Dureri de genunchi si dureri lombare: Daca suferi de astfel de dureri fara nici un motiv plauzibil, s-ar putea ca psoasul sa fie explicatia intrucat acest muschi localizat in profunzime, conecteaza vertebrele lombare de femur.

3.O postura defectuoasa: daca muschiul psoas e prea scurt sau prea incordat, iti poate impinge pelvisul într-o înclinare anterioară, comprimand coloana și conducand la  lordoza. In plus, acest lucru poate favoriza instalarea artritei la fatetele articulatiilor lombare. Pe de altă parte, un psoas slabit sau mult prea alungit poate contribui la o problema comuna de postura, in care pelvisul este impins excesiv inainte, in raport cu pieptul si genunchii. Aceasta aliniere defectuoasa este caracterizata de incordarea tendoanelor poplitee, care trag in jos de oasele sezutului, cauzand aplatizarea portiunii lombare. Fara curbura sa normala, partea inferioara a spatelui este vulnerabila la aparitia leziuninilor, in special la nivelul discurilor intervertebrale.

4.Peristaltism intestinal scazut – un muschi psoas incorca poate chiar favoriza conspatia. Un numar mare de vase de sange nervi de la nivelul lombarului trec prin si pe langa muschii psoas astfel ca atunci cand acestia sunt incordati, pot deregla circulatia sangelui si impulsurile nervoase catre organele interne. Aceste lucruri conduc la constipatie dar si la disfunctii sexuale, agravand totodata, durerile cauzate de endometrioza.

5.Crampe menstruale – dezechilibrul muschiului psoas poate fi adesea responsabil pentru crampele menstruale datorita presiunii exercitate asupra organelor reproducatoare.

6.Respiratie ingreunata – Nu intamplator acest muschi este considerat foarte important in discipline precum Yoga, Tai Chi si Qi Kung, unde respiratia face parte din practica.Un mușchi psoasului incordat poate  impinge înainte  cutia toracica. Acest lucru duce la o respiratie superficiala, din piept, limitand cantitatea de oxigen primita de organism, si favorizand totodata suprasolicitarea muschilor de la nivelul gatului.

7.Oboseala cronica – muschii psoas pot crea un “raft” muscular pe care rinichii si glandele suprarenale se pot odihni. Cand respiri adanc, din abdomen, diafragma se misca si muschii psoas realizeaza un masaj bland al acestor organe, stimuland circulatia sangvina.insa cand acesti muschi sunt in dezechilibru, rinichii si suprarenalele au de suferit, astfel ca te poti confrunta cu oboseala atat la nivel fizic, cat si psihic.

Cum antrenam muschii psoas?

Evita sa stai pe scaun ore in sir! Incearca sa faci 10 minute de pauza la fiecare ora si sa te misti, si adopta o postura corecta atunci cand stai la birou.

Imbina antrenamentele grele la sala cu antrenamente de stretching, yoga, pilatesc fac minuni pentru fascii. Sportul de performanta poate incorda muschiul psoas.

Apeleaza la un masaj din cand in cand! Masajul poate contribui la destinderea muschiului psoas.Iti recomandam in special masajul thai yoga, de care te poti bucura in cadrul centrului nostru.

Danseaza! Belly Dance sau dansul din buric este fara doar si poate un bun exercitiu pentru antrenarea zonei pelviene si pentru muschiul psoas.

Daca esti inclinat spre dezvoltare personala, iti recomandam exercitiile de Qi Kung ce urmaresc antrenarea muschiului psoas.

Elibereaza-te de traumele din trecut si de stres! Cu totii inmagazinam stresul in corpul nostru, iar sodurile nu fac exceptie.Invata sa-si exprimi sentimenetele si sa le elibereazi. Te invitam sa incerci o sedinta de terapie cranio-sacrala pentru a  dizolva chisturile emotionale ce au condus la tensionarea muschiului psoas si implicit la deficiente posturale! Vei vedea cum postura ta se poate corecta, prin simpla deblocare a stresului si emotiilor inmagazinate in acele zone ale corpului!

No Comments

Post A Comment